USE OF SERIOUS GAMES FOR THE ASSESSMENT OF MILD COGNITIVE IMPAIRMENT IN THE ELDERLYApplied Computer Science2022.06.30
Is it possible to measure emotional intelligence with serious games?Korean Society For Computer Game2021.12.22
Development of Serious Game for Stress Measurement한국컴퓨터게임학회논문지2020.09.01
Investigation for How Koreans Construct the Concept of Dying WellMedico-legal Update2019.08.01
Attention decrease of drivers exposed to vibration from military vehicleswhen driving in terrain conditionsInternational Journal of Industrial Ergonomics2019.07.01
Development of a serious game to assess attention for children한국컴퓨터게임학회논문지2018.12.28
아이템 지각을 위한 게임초보자와 헤비유저 간 화면 주사(scanning) 방식의 차이한국컴퓨터게임학회논문지2017.12.31
Professional Instructor's Perceptions of Education and their demand in Well-dying EducationThe Journal of Transdisciplinary Studies2017.12.31
야지 시험로 주행 진동 노출 시간에 따른 탑승자의 주의력 저하에 관한 연구한국소음진동공학회논문집2017.04.01
Study about Perspectives, Preparation and Attitudes of Well-dyingInformation2017.02.28
자기보고형 ADHD 검사와 전산화된 주의력 과제인 UFOV와 VM 과제 수행간의 관련성 연구한국심리학회지: 인지 및 생물2017.01.31
학생들이 인식하는 좋은 전공수업과 교양수업의 비교교양교육연구2016.09.01
컴퓨터 게임의 이용 패턴과 정서지능에 따른 게임 과몰입 분석한국컴퓨터게임학회논문지2014.12.30
Analysis of Interaction between 'What you said' and 'How you said it'Journal of The Korean Data Analysis Society2013.10.01
저서
웰다이의 이해와 실제수문사2018.06.15
연구과제
건양대학교정서와 인지의 상호작용 연구2023.05.01 ~ 2024.04.30
건양대학교Is it possible to measure emotional intelligence with serious games?2021.11.20 ~ 12.31
건양대학교노인 인지 장애 및 우울 예방 기능성 게임 연구2021.05.01 ~ 2022.04.30
건양대학교Development of Serious Game for Stress Measurement2020.08.01 ~ 10.08